Podczas Grand Prix Bahrajnu Nick Heidfeld potrzebował tylko 57,977 sekundy na dwukrotny zjazd na pit lane. Żaden inny zespół nie był tak szybki jak BMW Sauber.
Team Roberta Kubicy jest także autorem najszybszego pit stopu w Australii i Malezji. Ta niezwykła precyzja została powtórzona na torze w Bahrajnie.Drugi zjazd do boksu Heidfelda, zaraz przed końcem wyścigu był także najszybszym ze wszystkich, podczas ubiegłotygodniowego Gran Prix. Włączając dojazd do swojego boksu, Niemiec stracił tylko 27,678 sekundy. Czas obu zjazdów także był czasem najlepszym.
„Każdy pit stop jest jednym z najważniejszych momentów wyścigu Formuły 1. Cały zespół musi pracować perfekcyjnie. Dla nas kierowców, najważniejsze jest zahamować możliwie najpóźniej i zatrzymać się bez żadnych błędów. Dzięki temu mechanicy nie muszą się ruszać od rozpoczęcia pit stopu. To jest bardzo ważne dla tego, kto tankuje paliwo. Nawet jeżeli tylko on będzie musiał przesunąć ciężki wąż do tankowania o jeden krok w lewo lub w prawo, to straci on czas. Mechanicy spędzają wiele czasu na przygotowaniach do stopów. Każda wizyta w boksie nie jest jednak nigdy tak szybka, jak mogłaby być. FIA określa maksymalną 'prędkość' paliwa. To daje mechanikom zajmującym się oponami określony bufor czasowy, ponieważ zawsze tankowanie zajmuje więcej czasu, niż zmiana opon. Ilość tankowanego paliwa w znacznym stopniu określa czas stopu” wyjaśnia Kubica.
„To bardzo miłe uczucie, mieć tak zgrany zespół jak nasz” dodaje Polak.
12.04.2008 19:39
0
to mi się podoba świetna robota BMW
12.04.2008 19:40
0
To tylko dobrze świadczy o mechanikach BMV
12.04.2008 19:40
0
No i super.. widac że bardzo poprawili sie w tym elemencie co do zeszłego roku.. Oby tak dalej.. Do Boju BMW !!! Jesteśmy z wami:):)
12.04.2008 19:44
0
szkoda że M@ReK nie dał wszystkich czasów, kto ile siedział w pit lane bo byśmy mogli porównać czasy :P
12.04.2008 19:44
0
oby tak dalej
12.04.2008 19:55
0
tak... ćwiczyli ostro po wpadkach w zeszłym roku: Robert + podnośnik i Nick + nakrętka koła, oby w tym roku już nie było szarpania podnośnika i biegania po pit lane za nakrętką
12.04.2008 19:59
0
tak trzymać. razem do celu. a cel wszyscy wiemy jaki jest cel.
12.04.2008 20:11
0
dobrze byle tak dalej, bo zawsze jak Robert zjezdza do pitstopu to mam nadizje zeby mu tylko nie zepsuli go .
12.04.2008 20:23
0
poprawili bledy z przed roku brawo
12.04.2008 20:31
0
oby tak dalej :)
12.04.2008 20:32
0
nie zapominajcie jednak ze to jak dlugo trwa tankowienie z zgodnie z tym co powiedzial Robert zalezy od ilosci tankowanego paliwa.. a wiec warto takze porownac ilosc dotankowanego paliwa i porownywac czasy dotankowan takiej samej ilosci paliwa a jak wiemy w czasie GP rozne zespoly stosuja rozna taktyke co skutkuje tym ze jedni maja bardzo ktorkie dotankowania a inni dluzsze P.S. oczywiscie nie umniejszam sukcesu
12.04.2008 20:53
0
Brawo BMW i oby tak dalej!
12.04.2008 21:07
0
Spieszyli się żeby Kubice wyprzedził na pitstopie no ale Kubuś pojechał jak należy : }
12.04.2008 21:12
0
szczerze mowiac jestem pozytywnie zaskoczony, dobra robota, szczegolnie majac na uwadze zeszloroczne wpadki
12.04.2008 21:18
0
Oby tak dalej :)
12.04.2008 21:44
0
Cyprian, myslę że warto wspomnieć o ilości paliwa z Q3, jeśli Kubek zrobił 5 okrążeń mniej niż Massa, to musiał na obu PITach dotankowac wiecej paliwa (ok.15l) czyli ponad sekunda straty w ogólnym czasie PIT stopu, niemniej brawa za widoczny postęp
12.04.2008 21:56
0
BMW chyba jedyne z czołówki nie używa tych dziwnych "kołpaków". To też pewnie ma wpływ na czasy. Powinni tego zakazać. przynajmniej na nocnych wyścigach. Byłoby fajnie widać świecące tarcze
12.04.2008 22:37
0
dla spragnionych prosze oto porównania z Bahrajnu, zestawienie kierowców którzy mieli 2 pit stopy: HEIDFELD - 57.977 BARRICHELLO - 57.985 GLOCK - 58.738 TRULI - 58.751 WEBBER - 59.007 ALONSO - 59.194 KUBICA - 59.446 KOVALAINEN - 59.838 PIQUET - 59.951 SATO - 1:00.132 ROSBERG - 1:00.148 FISICHELLA - 1:00.493 MASSA - 1:00.855 DAVIDSON - 1:01.064 RAIKONEN - 1:01.195 BURDAIS - 1:01.370 HAMILTON - 1:05.496 SUTILL - 1:08.284 COULTHARD - 1:13.292 BUTTON - 1:08.015
12.04.2008 22:38
0
niestety nie wiem jak zrobić aby było jedno nazwisko pod drugim dlatego wyszło trochę masło maślane
12.04.2008 22:48
0
W zeszłym sezonie pomstowałem na serwis BMW Sauber. W tym sezonie, praca serwisu bardzo mile mnie zaskoczyła. Nie można było, tak od razu? BMW kojarzy mi się z nie zawodną marką, ale to co serwis wyczyniał w zeszłym sezonie, to woła o pomstę do nieba!!!
12.04.2008 22:57
0
Zrobili się najszybsi - no to niech teraz to utrzymają ( czego życzę im ze szczerego serca )
12.04.2008 23:03
0
HEIDFELD - 57.977 BARRICHELLO - 57.985 GLOCK - 58.738 TRULI - 58.751 WEBBER - 59.007 ALONSO - 59.194 KUBICA - 59.446 KOVALAINEN - 59.838 PIQUET - 59.951 SATO - 1:00.132 ROSBERG - 1:00.148 FISICHELLA - 1:00.493 MASSA - 1:00.855 DAVIDSON - 1:01.064 RAIKONEN - 1:01.195 BURDAIS - 1:01.370 HAMILTON - 1:05.496 SUTILL - 1:08.284 COULTHARD - 1:13.292 BUTTON - 1:08.015 poprawione xD
12.04.2008 23:04
0
a jednak nie :/
12.04.2008 23:18
0
HEIDFELD - 57.977 BARRICHELLO - 57.985 GLOCK - 58.738 TRULI - 58.751 WEBBER - 59.007 ALONSO - 59.194 KUBICA - 59.446 KOVALAINEN - 59.838 PIQUET - 59.951 SATO - 1:00.132 ROSBERG - 1:00.148 FISICHELLA - 1:00.493 MASSA - 1:00.855 DAVIDSON - 1:01.064 RAIKONEN - 1:01.195 BURDAIS - 1:01.370 HAMILTON - 1:05.496 SUTILL - 1:08.284 COULTHARD - 1:13.292 BUTTON - 1:08.015
12.04.2008 23:19
0
nie da sie tak zrobic :/
12.04.2008 23:46
0
kosola spokojnie i tak sa w kolejnosci ;) Btw, jeden zjazd w wykonaniu Kubicy wydalawalo mi sie, ze dosc wczesnie whamowal do tej przepisowej predkosci i na tym stracil, tylko nie moge skojarzyc czy to bylo na ostatnim czy przedostatnim wyscigu.
13.04.2008 00:18
0
Pit stopy Kubicy muszą się jeszcze poprawić. Ciekawe, czy jego słabsze czasy to zasługa jego samego czy mechaników.
13.04.2008 00:23
0
Gdzie można znaleźć źródła tych statystyk
13.04.2008 00:26
0
Byłoby miło gdyby takie statystyki były podawane na tych stronach regularnie
13.04.2008 00:37
0
HEIDFELD - 57.977 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ BARRICHELLO - 57.985 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ GLOCK - 58.738 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ TRULI - 58.751 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ WEBBER - 59.007 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ALONSO - 59.194 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ KUBICA - 59.446 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ KOVALAINEN - 59.838 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ PIQUET - 59.951 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ SATO - 1:00.132 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ROSBERG - 1:00.148 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ FISICHELLA - 1:00.493 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ MASSA - 1:00.855 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ DAVIDSON - 1:01.064 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ RAIKONEN - 1:01.195 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ BURDAIS - 1:01.370 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ HAMILTON - 1:05.496 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ SUTILL - 1:08.284 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ COULTHARD - 1:13.292 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ BUTTON - 1:08.015
13.04.2008 07:00
0
Super w BMW, po tych wpadkach w tamtym sezonie. Toyota też bardzo wysoko!
13.04.2008 10:54
0
no to dobrze ze wykonali postep w tym kierunku
13.04.2008 11:06
0
Tak to bardzo dobrze że są szybcy, tylko dlaczego dają z siebie wszystko tankując Nicka w każdym z trzech gp. Szkoda że akurat jednemu z kierowców wiatr w oczy wiele, ale i bez tego Robert jest lepszy i jeszcze pokarze jaki jest szybki.
13.04.2008 11:15
0
Szkoda, że BMW nie wygrywa wyścigów tak jak pit stop...
13.04.2008 11:45
0
Dobrze że poprawili te pit stopy bo w tamtym roku nieszły im za dobrze. Dużo błędów popełniali.
13.04.2008 11:53
0
No to się chłopacy poprawili co by nie mówić! Nauczyli się czegoś na błędach jakie popełnili w zeszłym sezonie (psikusy z podnośnikiem & latające nakrętki). Troche mnie te statystyki uspokoiły. Może już nie będę z "zapartym tchem" patrzył na przedni podnośnik w bolidzie Roberta podczas Pit Stopu... a do @maciek123 przecież do końca sezonu zostało 15 wyścigów! Jeszcze nie raz będzie okazja by wygrali nie tylko na Pit Stopach :-) Z resztą ja i tak jestem zdziwiony szybkością rozwoju teamu BWM Sauber. To dopiero 3 rok jak ten zespół istnieje a już zaliczyli prowadzenie w tabeli konstruktorów i pare razy stali na podium. Co prawda jeszcze nie na tym najwyższym ale to kwestia czasu. Myślę że SF ma się czego obawiać jak nie w tym to na pewno w przyszłym sezonie. Czego wam sobie i Robertowi życzę.
13.04.2008 15:50
0
Pit stopy to także kolejny krok w rozwoju BMW - coby nie mówić jak do tej pory były to perfekcyjne operacje. OBY TAK DALEJ !!!
14.04.2008 09:20
0
gratulacje dla BMW i fajny grafik rawecka....
14.04.2008 11:33
0
HEIDFELD - 57.977 BARRICHELLO - 57.985 GLOCK - 58.738 TRULI - 58.751 WEBBER - 59.007 ALONSO - 59.194 KUBICA - 59.446 KOVALAINEN - 59.838 PIQUET - 59.951 SATO - 1:00.132 ROSBERG - 1:00.148 FISICHELLA - 1:00.493 MASSA - 1:00.855 DAVIDSON - 1:01.064 RAIKONEN - 1:01.195 BURDAIS - 1:01.370 HAMILTON - 1:05.496 SUTILL - 1:08.284 COULTHARD - 1:13.292 BUTTON - 1:08.015
18.04.2008 11:17
0
jak sie ma dobrych ludzi to sie jezdzi i sa wyniki od razu
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się